Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria Skoglund - 31 augusti 2013 20:36

Vi åt lax i ugn m ris och olika såser till idag. Romsås, pepparrot och färskostsås. Skulle även velat haft mangochutney och ingefärssås. Mums! Jag lyxade till det med ett glas mousserande, grannarna har party ikväll och jag längtar efter något liknande. Vi myser med levande ljus och vårt vardagsrum sim mest liknar ett lekrum just nu...

Av Maria Skoglund - 31 augusti 2013 15:45

Snart ska jag fixa iordning inför middagen idag.

Lax i folie med romsås och pepparrotsås, det finns inget fräschare och godare.

Bilder kommer sen,

Till det blir det ett glas vitt.

Efter middagen hoppas jag det finns en stund till att teckna lite, har ju så många ideér på otfits som jag skulle vilje sy upp.

Hoppas ni har en härlig lördag.

    

Av Maria Skoglund - 31 augusti 2013 15:26

Det är lördag em och sista sommardagen 31/8. Jag har varit hemma med en sjuk Maja i 6 dagar nu, känner att jag blivit smittad av hennes bassilusker, inget konstigt med tanke på att hon är nyinskolad på dagis.

 

Skule ha jobbat i helgen men sjukskrev mig eftersom jag hade lite feber igår, bara så typiskt att jag idag känner mig ok igen.

 

Vi tog en tripp till Sickla köpkvarter på fm idag

 

Jag är så sjukt sugen på att drömma mig runt och få vårt hem sådär myspysigt som jag ser framför mig, det blev en tripp in i tygaffären där genast mina designdrömmar började snurra igen. In och köpte ett block, färgpennor och dyl för att kunna börja skapa på papper till att börja med.

 

Chilli fick se oss som fönstertittarkunder också, de har mycket snyggt och även där snurrar inredningsdrömmar.

 

Nåja, eftersom hösten är i antågande vill man snart mysa in sig i ett mysigt hem, visst det har vi redan, det är bara detaljerna som...

Av Maria Skoglund - 29 augusti 2013 09:43

Har då och då tittat på 2 1/2 män och ibland känner jag mig som deras hushållerska Bertha. Tvättar, lagar mat, plockar och med slarvigt hår och alldeles för stor mage.
Vill ju känna mig ung, fräsch och snygg. I snygga outfits, välmanikurerade naglar, chic och sådär sval.
Har sett massor av snygga kläder, jag vill ha. Så ett konto med 10000kr att bara shoppa för skulle inte skada. Nope inte ute efter märkeskläder utan HM, kappahl, lindex, Ellos, halens, laredoute duger finemang för mig.
Tradera är toppen också.
Alla gåvor tas tacksamt emot. ???

Av Maria Skoglund - 22 augusti 2013 09:30

Har nu lämnat fjuppsan på dagis men har svårt att förlika mig med att nu kommer det att vara såhär, dag efter dag, år efter år. Precis som med mina andra barn gör det så ont att behöva lämna bort.
Fäller en tår och får försöka skärpa till mig...?

Av Maria Skoglund - 21 augusti 2013 12:55

Varför inte starta upp hösten, inte bara med att Lillfjuppsan börjar på dagis ( jag vet, förskola) och sonen i andra ring + att jag ska återgå till jobbet efter 4 mån mammaledighet, utan också med en nystartad Blogg.Har mycket att skriva utifrån allt som snurrar i huvudet.Vi får se hur det går!Välkomna hit iallafall att följa med på resan bland blöjor, mode, tonår, familj, vänner och design.Kram Mia ❤

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt familjeliv, vardag, fest, drömmar och verklighet. Mode, inredning, hälsa och design.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards